• Home   »
  • Retourneren

Retourneren

Het kan voorkomen dat u uw aankoop wil retourneren hierbij gelden onderstaande regels:

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht omtrent de levering volgens onze procedure regels, zoals hieronder is benoemd te volgen. Wij gaan ons uiterste best doen om uw klacht zo goed mogelijk voor u op te lossen. 

Schades of leveringsfouten:

Is het ontvangen pakket incompleet of defect? Meld dit dan zo snel mogelijk, u heeft hiervoor na aflevering 24 uur de tijd. Omschrijf duidelijk wat de schade of het defect is en voeg hierbij zichtbare schade foto’s toe.  Stuur ons een e-mail met onderstaande zaken:
- Een duidelijke omschrijving van het gebrek of de schade. Graag ook een foto met daarop zichtbare schade;
- Vermeld altijd uw naam (of de naam waaronder is besteld) en het ordernummer;
- Na ontvangst van de melding geven wij u reactie, met indien van toepassing de retourinstructies.

Retournering; defect artikel binnen of buiten de garantieperiode:

Heeft u binnen de garantieperiode een defect artikel, mail ons dan uw gegevens en een korte omschrijving van de klacht. U ontvangt dan via de e-mail instructies.

LET OP: Mocht blijken dat het defect is ontstaan door onjuist gebruik, dan zijn wij genoodzaakt u alsnog de gemaakte kosten op dat moment in rekening te brengen.  

Retourneren - binnen 30 dagen:

Wij bieden een zichttermijn van 30 dagen, deze gaat in op de dag dat u de producten ontvangt. Binnen dit tijdsbestek kan een product, graag met opgaaf van reden, geretourneerd worden. Let wel: Gebruikte producten vallen niet onder een 'zichttermijn'. Voorbeeld: wieldoppen monteren valt niet onder een zichttermijn, wieldop even voor de wiel plaatsen om het te bekijken of het mooi is of niet wel. Dakdragers monteren valt ook niet onder een zichttermijn. Bij beide producten zal er sprake zijn van gebruikerssporen, zie ook onze kopje hier beneden bij "retourneren van wieldopen als het retourneren van dakdragers en dakkoffers". 

1.     Retourinstructies - binnen 30 dagen:
Producten dienen schoon, compleet en in originele verpakking retour gestuurd te worden. Indien het pakket wordt geleverd met een kartonnen doos, gebruik deze ook om uw artikelen terug te sturen, zodat de originele verpakking intact blijft. Incomplete, beschadigde of gebruikte artikelen komen niet voor retour en/of vergoeding in aanmerking.

2.     Retourzendingen die niet volgens de retoursinstructies zijn verzonden:
Deze retourzendingen kunnen geweigerd worden. In dat geval wordt de zending teruggestuurd naar het verzendadres of, in het geval van een afhaalpunt, naar het factuuradres van de betreffende bestelling. De betalingsverplichting blijft dan bestaan. 

LET OP: Bij een retour die valt onder "Retournering - binnen 30 dagen" zijn de retourkosten voor eigen rekening. 

De order graag retourneren naar:
(DIT IS GEEN BEZOEK OF CONTACTADRES!!)
AVAO.nl
afd. retouren
Verlengde Bremenweg 15
9723 JV Groningen

O.v.v. uw naam, bestelnummer en rede retour. 

Wij hanteren een verwerkingstijd van 7 werkdagen na ontvangst. Het terugstorten van het aankoopbedrag zal (na ontvangst van de retour) op werkdagen geschieden en teruggestort worden via de betaalmethode waarmee u betaald heeft.  Dit betreft het gehele aankoopbedrag inclusief verzendkosten. Het is niet toegestaan artikelen na de zichttermijn te retourneren, tenzij het een garantie betreft.

Retourneren van wieldoppen

U mag zeker de wieldoppen uit de verpakking halen en bekijken en/of voor uw wiel plaatsen (zonder te monteren) of het mooi lijkt en vindt u het niet mooi dan kunt u het geheel retourneren, inclusief de onbeschadigde verpakking. Deze wieldoppen bevatten verder dan ook geen gebruikerssporen. 

Gemonteerde wieldoppen worden niet gecrediteerd
Wieldoppen die gemonteerd worden, om daarna te concluderen dat deze niet mooi zijn, worden niet meer geaccepteerd als een retour. Deze wieldoppen bevatten standaard gebruikerssporen (krassen, zwarte remstof ed. op de montage punten). Gescheurde wieldoppen, die niet eerder aan ons zijn gemeld alvorens het te retourneren, worden niet geaccepteerd, mits u 1 losse wieldop vergoed. Dit wordt in mindering gebracht met uw aankoopbedrag. Mochten we alsnog bovenstaande wieldoppen retour krijgen dan zijn wij genoodzaakt om sowieso 1 losse wieldop (per wieldop met gebruikerssporen) met uw aankoopbedrag in mindering te brengen. U zult uiteraard ook hiervan foto's ontvangen zodat u het geheel ook kunt bekijken. 

Indien u de juiste inch maat heeft besteld, welke overeenkomt met de velgen van uw band, dan passen standaard onze wieldoppen erop. Heeft u uitstekende bouten of bolle volgen, dan passen onze standaard wieldoppen er sowieso niet op. 

Retourneren van dakdragers

Het retourneren van dakdragers, die u uit de verpakking haalt om te bekijken of u het mooi vindt is uiteraard geen probleem. Het retourneren van dakdragers die u heeft gemonteerd op de auto accepteren wij niet. Mits u alle onderdelen compleet heeft en geen enkele sporen van montage erop te vinden is. Indien er krassen en/of deuken op de stangen na een retour zichtbaar zijn, worden de dakragers weer geretourneerd naar afzender. Uiteraard zullen we u de nodige foto's toesturen. Of er wordt (afhankelijk van de schade) 15% -25% in mindering gebracht op uw aankoopbedrag. Tenzij het dusdanig beschadigd is dat het niet meer te verkopen is, zullen wij het weer naar afzender retourneren. 

Retourneren van een dakkoffer

Retourneren van dakkoffers wordt standaard in overleg met u, bij u opgehaald. Hiervoor dient u vooraf een bedrag van 35€ te betalen. Wij zullen bij akkoord u hiervoor een link mailen om deze te voldoen.
Ook hier geldt: de dakkoffer mag niet beschadigd, gebruikt of incompleet zijn.  Anders zijn wij genoodzaakt de dakkoffer weer aan u te retourneren. deze kosten worden aan u berekend, alvorens u de dakkoffer geretourneerd krijgt. 

Naar boven
Stel uw vraag!